Diensten

Sip Trunking

Het voornaamste voordeel van een SIP-Trunking is: kostenbesparing. Deze besparing kan oplopen tot meer dan 50% ten opzichte van uw huidige gesprekskosten! 

One stop shopping, één aanspreekpunt voor het leveren van zowel telefonieoplossingen als SIP diensten.

U wordt niet meer van het kastje naar de muur gestuurd en eventuele problemen worden sneller opgelost.

  

LU-Connect  levert hierbij  onder andere:

• De verbinding 

• Router 

• Switch 

• Telecom apparatuur 

• SIP trunk 

• Ondersteuning middels de servicedesk 

 

De SIP trunk dienst

Het eigen SIP Platform dat gebruikt wordt voor deze dienst is geïnstalleerd in twee verschillende datacenters (Amsterdam en Dronten). Deze opstelling zorgt voor redundantie, een omschakeling duurt maar 20 ms, waarbij de gesprekken blijven staan.

Verbindingen en beveiliging

Bij voldoende bandbreedte kan de SIP trunk geleverd worden over een bestaande internetverbinding.

De codec G.711 A-law wordt toegepast, als richtlijn kunt u hierbij 100Kbps per gelijktijdig  gesprek hanteren. Wilt u meer zekerheid en garanties dan kunt u ook de internet- verbindingen, bestaande uit ADSL, VDSL, SDSL en FTTH, bij ons afnemen. Standaard beschikken deze over QoS (Quality of Service) waardoor het VoIP verkeer voorrang krijgt op het internetverkeer. Tevens word het VoIP verkeer binnen het domein afgehandeld en daardoor afgeschermd van het internetverkeer. Uiteraard zijn er de nodige beveiligingsmaatregelen getroffen.

Beveiligingsmaatregelingen:

• IP-autorisatie, hiermee voorkomt u dat er vanuit andere IP-adressen dan die van uzelf gebruik kan worden gemaakt van uw SIP trunk account.

• Blokkades zijn instelbaar op dure buitenlandse telefoonnummers. 

• De bellimiet is instelbaar, kosten worden bijgehouden tijdens het gesprek. Bij overschrijding van de limiet wordt het gesprek verbroken.

• Firewall die ook gebruik maakt van een VoIP blacklist. 

Calamiteitenschakeling

 

Niet bereikbaar zijn kost geld. Oproepen van klanten – en dus ook inkomsten – kunnen hierdoor verloren gaan. Een ramp valt niet te plannen maar voorzorgsmaatregelen kunnen worden getroffen. In geval van calamiteiten binnen uw organisatie (brand, evacuatie of bijvoorbeeld graafschade) kunnen binnenkomende oproepen op de SIP trunk worden omgeleid naar bijvoorbeeld een uitwijklocatie of een mobiele telefoon. Deze doorschakeling kan vanuit de partner- en/of klantportal worden ingeregeld.

Geïnteresseerd?   klik hier